top of page
  • Erik Kiigemägi

4 viisi kuidas anda oma brändile hääl.


Sinu brändi hääl peegeldab Sinu brändi iseloomu. Brändi hääle kujundavad näiteks sisu tonaalsus, sõnade valik, stiil ja palju muud.


Aga kuidas leida ja luua oma brändile hääl? Ja kuidas seda oma ettevõtte kodulehel välja tuua? Selleni jõuame peatselt.



Mis üldse on brändi "hääl"?


Kui Sa oled kunagi kuulnud kedagi, kes on midagi mõne Sinu tuttava kohta öelnud ja Sa oled mõelnud seepeale, et "See ei kõla küll kohe üldse nagu (sisesta sõbra nimi siia)". Kui jah, siis Sa juba saad ilmselt aru, mis on brändi hääl,


Nagu varasemalt mainitud loovad brändi hääle näiteks sisu tonaalsus, sõnade valik, stiil ja palju muud.


Silmas tuleb pidada seda, et brändi hääle loovad ka detailid, mida Su bränd EI OLE - sõnad, fraasid, stiilid ning muud aspektid, mida soovid vältida.



Kuidas siis oma brändile see "hääl" leida?


Hea küsimus.


Kuigi brändi hääl on vaid osake üldisest brändi kuvandist on see siiski oluline. Tihtipeale ei pöörata brändile hääle andmisele piisavalt tähelepanu.


Aga enam ei pea see nii olema. Siin all on 4 ideed, kuidas anda oma brändile hääl.



1) Loo sisu, millel on sihtrühma kõnetav toon


Milline toon Sinu brändi kõige paremini iseloomustab? On see abivalmis, riukalik, siiras, informatiivne. ametlik või midagi muud?


Erinevate sihtrühmade poole on mõistlik pöörduda erineva tooniga.


Kui sihtrühmaks on vanemaealised inimesed, siis on mõistlik olla oma väljendusviisilt toetav, viisakas ja hoida tekstid lihtsad.


Kui sihtrühmaks on noored, siis saab olla enda väljendamisel vabam ja mängulisem.


Et oma sihtrühma kõnetada, siis tasuks veebilehele sisu loomisel ka sellega arvestada.



2) Räägi "Meist" lehel pisut endast


On täiesti tavapärane, et "Meist" veebileht on osavalt maskeeritud leheks, kus ei räägita üldse mitte endast. Pigem püütakse seal rääkida sellest, mida ettevõte kliendi heaks teha saab.


Lisades sisule oma brändi hääle on võimalik saavutada kaks eesmärki korraga. Pakkuda kliendile oma teenust ja luua kliendiga ka personaalsem side.


Sõltuvalt ettevõtte tegevusalast tuleb hinnata, kui palju end avada ja kui familiaarseks oma sihtrühmaga muutuda. Kui Teil on ettevõte, mis pakub näiteks mõnda sotsiaalteenust, siis on familiaarsuse loomine mõistlikum, kui näiteks autoremondiettevõtte puhul.



3) Lisa pakutavate toodete ja teenuste kirjeldustesse personaalsust


Tootelehed on täiendav võimalus oma brändi häält kuuldavaks teha ja edasi anda.


Tooteleht ei pea olema igav, kuiv ja tehniline lahendus, kus on välja toodud toote tehnilised omadused ja lühikene kirjeldus. Kogu infot on võimalik edasi anda sihtrühma kõnetavas loomingulises kastmes, mis püüab tähelepanu ja kutsub lugema.


Oluline on olla omanäoline ning massidest eristuda.



4) Lisa killukesi endast ka informatiivsetele lehtedele


Korduma Kippuvad Küsimused (KKK) ja muud informatiivsed lehed on samuti suurepärasteks võimalusteks, kus oma brändi hääl kuuldavaks teha.


Tekst peab olema lihtsasti seeditav ja sihtrühma kõnetav. Inimesed loevad Teie veebilehel olevat sisu ja suhtestuvad sellega. Seeläbi on neid lihtsam mõnele tegevusele kutsuda.



Nüüd on aeg anda oma brändile hääl!


Nagu ülevalolevatest näidetest näha, ei ole oma brändile hääle andmine midagi keerulist. Brändile hääle andmise abil on võimalik oma sihtrühma kõnetada ja seeläbi kasvatada kliendibaasi.


Kui vajate brändile hääle andmisel abi, siis võtke meiega julgelt ühendust. SIIN

bottom of page